• Životní prostředí nám není cizí.

        • Environmentální výchova je chápána nejen jako výchova k řešení problémů týkajících se životního prostředí, ale zejména jako výchova žáka k trvale udržitelnému rozvoji.

          Realizace EVVO na naší škole:
          Environmentální výchova je začleňována do jednotlivých předmětů jako průřezová témata, a to v těchto základních tematických okruzích:

          1. Ekosystémy
          2. Základní podmínky života
          3. Lidské aktivity a problémy životního prostředí
          4. Vztah člověka k prostředí

          Dlouhodobá práce našeho týmu byla oceněna propůjčeným titulem Škola udržitelného rozvoje pro léta 2023-2025.

          Certifikát: certifikát

           

        • Ve dnech 10. a 12.12. 2024 žáci devátých ročníků navštívili Národní muzeum v Praze. Absolvovali komentovanou prohlídku na téma Biodiverzita a potom si mohli prohlédnout i jiné expozice.
        • Velká gratulace putuje žákům třídy 8.A, kteří se dne 10.12.2024 zúčastnili soutěže Den s řemeslem na Výstavišti. Úspěšně zvládli všechna stanoviště, poprali se se záludnými úkoly a získali tak 1.místo mezi 11 školami. Výsledek opět potvrdil, že naše škola má mimořádně šikovné a nadané děti, a my jsme na ně právem hrdí.
        • V rámci projektu KROKUS se 6. prosince 2024 uskutečnila vzájemná výuka mezi 9. B a 5. E. Starší žáci se pokusili těm mladším něco říci k judaismu a zvykům Židů.
        • 22.11.2024 k nám do třídy 8.F přišel lektor z Cassiopeii Tomáš Smrž, který nás provedl výukovým programem " Klima a my". Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací, pracovali jsme s interaktivními aktivitami a zahráli si i pohybovou hru. Děkujeme. Žáci 8.F
        • 15.11.2024 se žáci 8.F- Anna Trávníčková, Filip Pešek a Jakub Žák zúčastnili ekologické konference základních a středních škol pořádané Klubem ekologické výchovy Jihočeského kraje. Žáci reprezentovali naši školu s prezentací „Budějcké vody“. Jejich práce byla vybrána mezi 6 nejlépe připravených a odprezentovaných prací. Odměnou za vynikající práci získali poukázku v hodnotě 500Kč, kterou se rozhodli použít k nákupu terária a strašilek, které bude umístěno v kmenové třídě 8.F.
        • V rámci projektu „Přeshraniční spolupráce“ pořádaného Jihočeskou hospodářskou komorou nás navštívili žáci 7. ročníku z vídeňské školy. Naši žáci zapojení do projektu vytvořili s rakouskými žáky skupinky a strávili společně dva dny naplněné rozmanitým programem. Část programu se odehrávala u nás ve škole, kde si mohli žáci vyzkoušet různé zajímavosti z naší výuky.
        • Realizační team: 7.F - Dominika Caltová, Tomáš Doležal, Denisa Dvořáková, Alexandr Gregor, František Mikšík, Anna Missiura, Yan Missiura, Dmytro Oros, Dita Parolková, Martin Paulík, Filip Pešek, Jakub Princ, Nela Říhová, Jakub Toman, Karolína Tomanová, Anna Trávníčková, Vilém Tureček, Ondřej Vejsada, Thi Dieu Thuan Vuong, Štěpán Weger, Václav Zeman, Jakub Žák Žáci 7.F se zapojili do projektu „Budějcké vody“, který je pilotním projektem magistrátu České Budějovice Odboru životního prostředí ve spolupráci s Biologickým centrem Akademie věd a Jihočeskou universitou. Děti zjišťovaly kvalitu vody v řece Vltava (např. obsah Fe, O2, NH4, Cu, PO4), prováděly terénní průzkum oblasti „Lávka“ – odběrové místo. Výsledky děti zpracovaly na velký banner, který bude na začátku roku 2024/25 vystaven na nástěnce vedle učebny přírodopisu v budově Nerudova. Výsledky byly také nahrány ke zpracování na stránky Výsledky – Budějcké vody (budejckevody.cz). Žáci procovali na projektu se zapálením od začátku do konce. Děti byly rozděleny do 5 skupinek. Každá skupinka měřila jiné ukazatele vody. Následně týmy své výsledky sdílely a zapisovaly do tabulek. V rámci projektu proběhl i terénní průzkum oblasti odběru vzorků vody-Vltava Lávka, pravý břeh, při kterém děti zaznamenávaly rostliny a živočichy obývající tuto oblast. Dále provedly nákres a popis oblasti. Na levém břehu Vltavy, naproti odběrovému místu, se právě provádí stavební práce, tudíž žáci vyhledávali informace o těchto úpravách. Veškeré sesbírané informace potom děti zpracovaly a vytvořily informační banner.